سئو و بهینه سازی سایت

نوین سئو متخصخص سئو و بهینه سازی وب سایت ها و دیجیتال مارکتینگ

سئو و بهینه سازی سایت

نوین سئو متخصخص سئو و بهینه سازی وب سایت ها و دیجیتال مارکتینگ

۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
خواص پسته تازه چیست؟ (آشنایی با شگفت‌انگیزترین فواید پسته خام!)

خواص پسته تازه برای سلامت بدن بی نظیر می‌باشد...

خواص پسته تازه برای سلامت بدن بی نظیر می‌باشد. این آجیل یک از خوراکی‌های خوش طعم و بسیار سالم به‌حساب می‌آید. این دانه خوراکی حاوی چربی‌های سالم بوده و منبع خوبی از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان می‌باشد. علاوه‌بر این پسته دارای چندین ماده مغذی ضروری است که به کاهش وزن و سلامت قلب و روده کمک می‌کنند.

پسته در کشور ما انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند. ارزش غذایی بالای این ماده خوراکی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. ضمن اینکه انواع مختلف آن استفاده‌های گوناگونی داشته و سلیقه‌ها مختلف را نیز پوشش می‌دهد.

پسته یکی از اقلام مهم و ثابت آجیل ایرانی است که پتاسیم بالایی دارد و به علت داشتن مواد مغذی از اهمیت بالایی در بین بسیاری از خانواده‌ها برخوردار می‌باشد. برخی از شهرهای ایران همچون کرمان و رفسنجان، مرکز اصلی کشت و تولید این محصول می‌باشد. ما در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با مهم‌ترین فواید پسته تازه آشنا کنیم تا از این پس با آگاهی بیشتری این آجیل بی‌نظیر را استفاده کنید.

اگر قصد مشاهده لیست قیمت پسته امروز را دارید؛ می توانید هم اکنون برای خرید پسته تازه و مرغوب از سایت آجیل هفت مغز، بزرگترین مرکز خرید پسته؛ سفارش انواع پسته مانند: کله قوچی، احمدآقایی، اکبری، فندقی، خلال و.. را یه صورت عمده، کیلویی و بسته بندی شده انجام بدهید.

خواص پسته تازه بیشتر است یا خشک؟!

پسته تازه، در زمان و فصل برداشت آن در دسترس می‌باشد. پسته تازه سرشار از ویتامین و مواد مغذی طبیعی است. اما همین آجیل پرخاصیت هنگامی که فصل‌اش تمام می‌شود و به صورت خشکبار وارد بازار می‌گردد، نه تنها ممکن است بسیاری از خواص خود را از دست بدهد بلکه اگر در شرایط مناسب نگه‌داری نشده باشد می‌تواند حاوی سم افلاتوکسین نیز بشود.

خاصیت پسته تازه در طب سنتی

پزشکان و محققان طب سنتی، با اشاره به اینکه مغز پسته به علت داشتن آهن بالا خون‌ساز است به کسانی که از کم خونی ناشی از فقر آهن رنج می‎برند توصیه به مصرف پسته می‌کنند. از نظر ایشان تقویت مغز و ذهن، باز کردن مجاری کبد، آرامش بخش قلب و آرام کردن اعصاب، تسکین دهنده سرفه، درمان اسهال‌های معمولی و اسهال خونی از جمله خاصیت‌های این آجیل پرخاصیت می‌باشد. البته باید توجه داشت که بسیاری از مطالب ارئه شده توسط این اشخاص اعتبار علمی نداشته و در هیچ محکمه‌ای مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است.

فواید پسته تازه در بارداری؛ آجیلی برای رشد جنین

پسته دارای پروتئین زیادی است و پروتئین هم یکی از مواد مغذی ضروی در دوران بارداری است و می‌تواند در رشد عضله و بافت یک کودک تاثیرگذار باشد. همچنین پسته می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون نیز کمک کند؛ بنابراین می‌تواند به کنترل سطح چربی در بارداری کمک نماید. وجود ویتامین‌های آ و ای در پسته که دارای عوامل آنتی‌اکسیدانی هستند؛ سبب می‌شود تا مشکلات عفونی از بین رفته و حتی از بروز آن‌ها نیز جلوگیری شود. برخی خانم‌های باردار، ممکن است در این دوره به یبوست دچار شوند که یک مشکل رایج در دوران حاملگی است، پسته به عنوان یک منبع غنی از فیبر می‌تواند به جلوگیری از یبوست کمک زیادی کند.

مصرف پسته خام برای کودکان چه مزیتی دارد؟

آیا تابه‌حال درمورد فواید پسته تازه برای کودکان در حال رشد چیزی شنیده‌اید؟

حتماً می‌دانید که کودکان تا چه حد به مغز پسته علاقه دارند. البته علاقه آنان به پسته به خاطر طعم و مزه پسته بوده و یک کودک چیزی از خواص پسته نمی‌داند. با این حال بهتر است که والدین از فواید پسته برای رشد کودکان مطلع شوند تا بتوانند کودکان را به مصرف بیشتر آن تشویق کنند.

وجود کلسیم و آهن سبب می‌شود تا این آجیل نقش بسیار مهمی در استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها و همچنین درمان بیماری‌هایی مانند کم خونی‌های ناشی از فقر آهن موثر باشد. این دانه مغذی به علت غنی بودن از اسیدهای چرب امگا 3 به رشد مغز کودک کمک بسزایی می‌کند. البته مصرف پسته به تنهایی نمی‌تواند سبب جذب کافی آهن در بدن شود. پسته همراه با سایر مواد غذایی حاوی آهن است که به این موضوع کمک می‌کند.

فواید پسته خام برای لاغری و تناسب اندام

از خواص پسته برای لاغری و کاهش وزن نمی‌توان چشم پوشی کرد. این موضوع یک واقعیت است که همه مغزهای خوراکی کالری بالایی دارند، با این حال آجیل‌ها به دلیل برخی خواص خود اگر به درستی و همراه با یک رژیم کم کالری مصرف شوند منجر به کاهش وزن نیز می‌شوند. در واقع فیبر موجود در پسته می‌تواند سبب بهبود فرآیند گوارش، جلوگیری از ابتلا به یبوست و خروج مواد زائد بدن به دلیل ارتقای عملکرد روده شود. همچنین پروتئین و فیبر فراوان موجود در این خوراکی می‌تواند به افزایش مدت زمان احساس سیری شما کمک کرده و از این طریق نیز منجر به کاهش وزن گردد.

خواص پسته برای مردان؛ افزایش عملکرد جنسی آقایان

در برخی مقالات به تاثیر آجیل بر قوای جنسی آقایان اشاره شده است. ما در این قسمت می‌خواهیم به طور ویژه درباره خاصیت‌های پسته برای عملکرد جنسی مردان نکاتی را یادآور شویم. اختلال نعوظ با عملکرد قلب در ارتباط می‌باشد، زیرا اگر قلب دچار مشکل باشد عمل نعوظ مختل می‌شود. بسیاری از پژوهشگران بر این باورند که آجیل‌های مختلفی مانند پسته، بادام و گردو برای قلب موثر بوده و می‌تواند به مردانی که به اختلال نعوظ دچارند کمک زیادی نماید.

خاصیت پسته تازه برای معده و گوارش

پسته خام، منبع خوبی از فیبر خوراکی است که به هضم غذا کمک می‌کند، معده درد را کاهش می‌دهد، زخم معده را بهبود می‌بخشد و از این طریق سبب ارتقاع سلامت دستگاه گوارش می‌شود. پسته تنظیم کننده ترکیب میکروبی دستگاه گوارش است. یک پژوهش نشان می‌دهد که پسته سطح باکتری‌های مفید موجود در دستگاه گوارش را افزایش داده و از این راه سلامت این سیستم را بهبود می‌بخشد.

خواص پسته تازه برای دیابت

علی رغم اینکه میزان کربوهیدرات موجود در پسته بالاتر از اکثر آجیل‌ها است دارای شاخص گلیسمی پایینی بوده و سبب افزایش قند خون نمی‌شود. پژوهشی نشان می‌دهد هنگام مصرف 2 اونس پسته (حدود 50 گرم) همراه با یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات، پاسخ قند خون افراد سالم پس از صرف غذا 20 تا 30 درصد کاهش می‌یابد. در پژوهشی دیگر، در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پس از خوردن 25 گرم پسته به عنوان میان وعده و دو بار در روز، 9 درصد کاهش در قند خون ناشتای ایشان مشاهده شد. علاوه بر این پسته غنی از فیبر و چربی‌های سالم بوده و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئید و ترکیبات فنلی است. همه این مواد برای کنترل قند خون مفید هستند.

خواص پسته تازه برای مو و پوست

پسته خام مزایای متعددی برای مو دارد. از جمله اینکه به دلیل وجود اسیدهای چرب باعث تحریک رشد موهای سالم شده و درمان فوق العاده‌ای برای تقویت مو می‌باشد. همچنین استفاده از ماسک موی پسته می‌تواند مو را تغذیه کرده و رطوبت‌رسانی به مو انجام دهد. در کل پسته سبب بهبود بافت مو می‌شود. برای موهای آسیب دیده و خشک نیز پسته بسیار مناسب است.

مضرات پسته خام چیست؟

مغز پسته تازه یکی از منابع غنی از اسیدهای چرب بوده و مصرف آن به افرادی که میزان تری‌گلیسرید بالایی دارند توصیه نمی‌شود. همچنین به دلیل هضم دشوار سبب سنگینی معده می‌شود. مصرف زیاد پسته باعث گرمی بدن شده و منجر به ایجاد کهیر و دانه‌های قرمز رنگ روی پوست می‌گردد. برای رفع گرمی و خشکی پسته می‌توانید از سرکه، انار ترش و یا برگه زردآلو استفاده کنید. خوردن پسته برای افرادی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و مبتلایان به بیماری‌های نقرس، دیابت و ناراحتی کلیه مضر است. علاوه بر آن مغز پسته خام، از نظر طب سنتی و قدیم ایران دارای طبع گرم و خشکی است که برای افراد گرم مزاج مناسب نیست.

فروش بهترین و مرغوب‌ترین پسته تازه در فروشگاه آجیل و خشکبار هفت مغز

دانه اجیلی خندان دارای بافتی خامه‌ای و طعم طبیعی شیرینی است؛ به همین دلیل طعم بسیاری از انواع شیرینی‌ها، بستنی‌ها، ژلاتو و بسیاری از خوراکی‌های دیگر به خاطر وجود این آجیل می‌باشد. بافت خامه ای و رنگ سبز جذابش نیز آن را به آجیلی ایده آل برای ترکیب با طعم‌های تند و شور تبدیل می‌کند. در سایت هفت مغز شما می‌توانید به راحتی برای فروش پسته تازه  اکبری، احمدآقایی، کله‌قوجی، فندقی و خرید مغز پسته اعلاء اقدام کنید و در هرجا که مایل هستید تحویل بگیرید.

ما در این مطلب سعی کردیم تا هر چه بیشتر و کامل‌تر شما را با خواص پسته تازه برای مردان، زنان باردار، جنین، کودکان، افراد مبتلا به دیابت، کاهش وزن، پوست و مو و کم خونی آشنا کنیم. اما مهم‌ترین نکته پیش از مصرف پسته، خرید پسته تازه و مرغوب از فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینان می‌باشد. برای خرید آنلاین هر نوع پسته تنها کافی است محصول مورد نظر خود انتخاب کنید و پس از افزودن به سبد خرید و پرداخت وجه آن سفارش خود را در هر نقطه از ایران تحویل بگیرید. لازم به ذکر است که محصولات هفت مغز گارانتی تضمین کیفیت داشته و در صورتی که مشتری به هر دلیلی از کیفیت آن راضی نباشد می‌تواند آن‌را بدون هزینه اضافی مرجوع کند.

منبع: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/01/31/2488376/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D9%BE%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%85

https://en.wikipedia.org/wiki/Pistachio

https://www.healthline.com/nutrition/9-benefits-of-pistachios

https://www.webmd.com/food-recipes/benefits-pistachios

https://www.medicalnewstoday.com/articles/322899

 

  • معین کاشانی
  • ۰
  • ۰

مزون آنلاین چیست؟

مزون آنلاین :بدون شک انتخاب و خرید لباس عروس و لباس مجلسی کاری دشوار است. با توجه به این که قیمت این لباس ها بالاست و استفاده از آن ها محدود می باشد، انتخاب را برای افراد سخت تر می کند.

افراد برای خرید خود می توانند اقدام خرید حضوری کنند؛ اما امروزه با وجود مشغله ای زیاد و کمبود وقت بیشتر افراد به دنبال مرکزی برای خرید اینترنتی از مزون لباس مجلسی و لباس عروس آنلاین هستند. در این میان می توان به دریمیس به عنوان مرجع مزون های اینترنتی اشاره کرد که کار خرید و فروش انواع لباس ها را برای تمامی افراد راحت کرده است.

آیا میدانستید "مزون آنلاین دریمیس"؛ مرجع فروش انواع لباس عروس، لباس مجلسی، مانتو، پالتو و انواع کفش های زنانه می باشد و بیش از 1000 مدل لباس های مختلف موجود می باشد.

ایده برای راه اندازه مزون اینترنتی:

امروزه باتوجه به درامد مزون لباس عروس و سفره و عقد و همچنین افزایش درامد مزون مانتو و ... بیشتر افراد در تلاش برای راه اندازه مزون غیرحضوری می باشند. شما برای راه اندازه ه نوع کسب و کاری باید اصول آن را رعایت کنید. در ادامه شما را با کلیات احداث مزون لباس عروس آنلاین آشنا می کنیم.

  • گرفتن مجوز از نهادهای مربوطه
  • جذب کردن مشتری در راه اندازی مزون
  • فراهم کردن وسایل مزون مانند مکان فروشگاه
  • هزینه کردن برای تبلیغات آن
  • ایجاد تمایز بین کالای های خود
  • کالاهای داخلی و خارجی در مزون لباس
  • تولید محصولات باکیفیت و فروش مستقیم آن ها توسط مزون دار
  • خرید اینترنتی از مزون شیک آنلاین

خرید آنلاین لباس

در خرید آنلاین لباس عروس و لباس مجلسی از مزون اینترنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در حال حاضر خریدهای انلاین بسیار مرسوم شده است و روزبه روز بر تعداد مشتریان آن افزوده می شود. برای این که شما خریدی مطمئن و موفق را تجربه نمایید، بهتر است که نکات زیر را در نظر بگیرید.

خرید لباس با ضمانت

همانطور که گفته شده قیمت لباس مجلسی و لباس عروس بالاست و شما برای تهیه آن هزینه زیادی می کنید. در صورتی که شما اقدام به خرید اینترنتی از مزون های آنلاین می کنید، باید از فروشنده ضمانت کیفیت و مرجوع کردن لباس را بگیرید. در حال حاضر مجموعه های معتبر مانند مزون آنلاین دریمیس دارای زمان مرجوعی تا 24 ساعت را دارد.

خرید لباس با توجه به اندام خود و داماد

همواره به تن کردن لباس های خیلی گشاد یا تنگ استایل شما را ناهماهنگ نشان می دهد. در زمان خرید هم نباید سایز همیشگی خود را معیار قرار دهید و حتما باید آن را پرو کنید. در زمان خرید های آنلاین هم باید حتما سایز دقیق و اندازه های خود را به فروشنده بدهید. در ضمن برای ایجاد هماهنگی با همسرتان، اندام و قد او را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال زمانی که با همسر خود هم قد هستید از پوشیدن لباس های که شما را کشیده تر نشان می دهد، اجتباب کنید.

قیمت لباس عروس و لباس مجلسی

قیمت یکی از اولین و مهم ترین عواملی است که به طور مستقیم در انتخاب افراد تاثیرگذار است. لباس های شب و پیراهن عروس به دلیل داشتن گلدوزی، تور و مقدار پف، جنس پارچه و ... متفاوت است. شما همیشه قبل از خرید لباس باید بودجه خود را در نظر بگیرید و مطابق آن اقدام به خرید و سفارش لباس کنید.

خرید لباس های دست دوم

در بیشتر مواقع مدل مدنظر شما گران است و شما بودجه لازم برای خرید آن را ندارید؛ در این زمان باید به سراغ لباس های یک بار پوشیده بروید. شما با خرید لباس عروس و لباس مجلسی دست دوم کمک زیادی به حفظ محیط زیست کرده و اقدام به خرید اخلاقی با توجه به تنوع زیاد و همچنین هزینه کمتری در برابر کیفیت بالاتری متقبل می شوید.

مزایای خرید لباس عروس و لباس مجلسی از مزون آنلاین

با وجود گستردگی دنیای ارتباطات بیشتر افراد این گونه ترجیح می دهند که با خرید از مزون آنلاین لباس مجلسی و مزون اینترنتی مانتو و ... هزینه خود را کاهش داده و زمان بیشتری برای خود ذخیره کنند. این نوع خریدهای از مزون لباس عروس آنلاین دارای مزایای زیر است:

  • راحتی بیشتر
  • صرفه جویی در زمان
  • داشتن انتخاب بیشتر
  • مقایسه قیمت ها
  • بهره مندی از پیشنهادات تخفیف دار

لباس مجلسی

لباس عروس و لباس مجلسی از چه مزون آنلاینی بخریم؟

لباس های مجلسی یا لباس شب در انواع مدل های مختلف در بازار موجود هستند. مزون دریمیس یکی از بزرگ ترین مزون اینترنتی لباس عروس است که شما به راحتی بدون اینکه از منزل بیرون بیاید می توانید انواع لباس مجلسی شیک دخترانه و زنانه را مشاهده کنید و قیمت ارزان آن را با بقیه مراکز فروش لباس مجلسی مقایسه نمایید و در آخر سر با اطمینان کامل به صورت اینترنتی از آن خرید کنید.

شما از طریق این فروشگاه اینترنتی می توانید اقدام به خرید لباس مجلسی بلند پوشیده، کوتاه عروسکی، با حجاب، زنانه، دخترانه نوجوان، گیپور زنانه با قیمت مناسب و ارزان و همچنین دیگر مدل ها کنید. این مجموعه به عنوان بزرگ ترین مرکز و کانال خرید لباس مجلسی در تهران، مشهد، تبریز، قزوین، از ترکیه و دیگر نقاط ایران شناخته شده است.  شما با مراجعه به سایت این مجموعه به نشانی www.dreamiss.ir می توانید از خدمات این تیم جوان که شامل 24 ساعت ضمانت مرجوعی، ارسال لباس در تهران و پشتیبانی شبنه روزی استفاده نمایید.

منبع : دریمیس ، نمناک ، pintrest و ویکی پدیا

 

 

  • معین کاشانی
  • ۰
  • ۰

فواید گردو با عسل:

گردو یکی از بهترین آجیل ها و دانه های خوراکی است که ارزش غذایی بسیار زیادی دارد و مصرف آن خواص و فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. گردو یک دانه خوراکی بسیار مغذی است که می تواند تاثیرات بسیار زیاد و خوبی در بدن شما باقی بگذارد. مصلح هر ماده غذایی، یک ماده غذایی دیگر است که اگر هر دو آنها را با هم مصرف کنید، می توانند جلوی برخی از عوارض مصرف زیاد یک دیگر را بگیرند و خواص همدیگر را نیز تقویت کنند و باعث شوند که به طور محسوسی نشانه های خوب را در بدن خود مشاهده کنید. یکی از مصلح های گردو، عسل است که مصرف این دو با هم می تواند خواص بسیار خاص و درجه یکی برای شما داشته باشد.

آیا میدانستید مجموعه آنلاین "آجیل فروشی هفت مغز"؛ یکی از مراکز خرید گردو تازه و درجه یک با قیمت مناسب می باشد. شما می توانید لیست قیمت گردو با پوست و مغز گردو در انواع مخلف را در "7maghz.com" مشاهده و به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید.

1: بهبود عملکرد روده

مطالعات فراوانی نشان می دهند که اگر روده شما از باکتری ها و میکروب های مفید سرشار باشد و این دو در روده شما می توانند به گوارش سالم تر غذا ها و در کل سلامت کلی بهتر شما، تاثیر بسیار زیادی بگذارند. جالب اینجاست که هر فرد، دسته باکتری های مخصوص به خودش را دارد و این باکتری های مفید در روده او مانند اثر انگشتش خاص هستند و دانشمندان نیز این دسته از باکتری ها را میکروبیوتا می خوانند. در واقع ترکیب های ناسالم از میکروبیوتا می تواند باعث التهاب و انواع بیماری های مختلف در روده شود و بیماری هایی مانند چاقی، بیماری های قلبی عروقی یا حتی سرطان را در فرد به وجود بیاورد.

به همین دلیل غذایی که در طول روز مصرف می کنیم، به میزان قابل توجهی بر آرایش این دسته از باکتری ها و میکروب های خاص در روده ما تاثیر می گذارند و در میان خوراکی ها و مواد غذایی مختلف، ترکیب عسل و گردو یکی از بهترین ترکیب هاست که باکتری های سالم عالی دارد که مصرف آن می تواند به صورت تضمینی، هر گونه مشکل که ممکن است برای میکروبیوتا به وجود بیایند را جلوگیری کنند و دستگاه گوارش سالمی را برای شما به ارمغان بیاورند.

خواص گردو با عسل که اگر بدانید هر روز میل میکنید!

2: کاهش انواع التهاب در بدن

ملتهب شدن بدن و التهاب های مختلف، در واقع یک واکنش و پاسخ طبیعی از بدن در برابر مشکلاتی هستند که در بدن به وجود می آید و این هشدار را به فرد می دهد که در نقطه ای از بدن، مشکل خاصی به وجود آمده است که سریعا باید به آن رسیدگی شود. التهاب ها حتی ممکن است که به صورت مزمن در بیایند و به بیماری های مختلفی مثل بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، سرطان یا حتی آلزایمر تبدیل شوند.

ریشه بسیاری از این التهابات در بدن، استرس های اکسیداتیو هستند و ترکیب گردو و عسل می تواند به دو دلیل، بهترین راه مبارزه با آنها باشد. دلیل اول اینکه پلی فنول های موجود در گردو و عسل، می توانند به مبارزه با استرس های اکسیداتیو بپردازند. دوم اینکه امگا 3 و آمینه های موجود در گروه و آمینه هایی که در عسل وجود دارند، همه در کاهش استرس های اکسیداتیو تاثیر گذارند و از بروز این التهابات مزمن جلوگیری می کنند.

3: سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها از دسته مهم ترین مواد مغذی هستند که در بسیاری از خوراکی های طبیعی وجود دارند و برای بدن و سلامت ما بسیار مهم هستند زیرا در بدن به مبارزه با رادیکال های آزاد می پردازند. رادیکال های آزاد، در واقع نوعی بیماری هستند که در بدن ما شکل می گیرند و باعث به وجود آمدن بیماری های خطرناکی در بدن مانند سرطان و بیماری های قلبی و عروقی می شوند که برای به وجود آمدن نیاز آنچنانی به عوامل بیرونی ندارند.

اما آنتی اکسیدان ها، از عوامل بیرونی هستند که به طور شدید با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند و به آنها اجازه نمی دهند که بدن را بیمار کنند و گردو و عسل هر دو سرشار از این آنتی اکسیدان های مفید برای بدن می باشند و از خواص مصرف گردو با عسل، می توان به جلوگیری از بیماری های بسیاری مانند بیماری های مختلف قلبی، آسم و انواع بسیار متنوعی از سرطان را بگیرد.

4: پیشگیری و مدیریت دیابت نوع 2

پیش تر در این مطلب درباره کنترل دیابت نوع 2 صحبت شد. یکی از سوالاتی که همیشه ذهن بسیاری را به خود جلب می کند این است که آیا افراد دیابتی می توانند عسل بخورند یا نه؟ باید بدانید که عسل با اینکه که نوعی قند محسوب می شود، اما افراد دیابتی می توانند این ماده غذایی بی نظیر را جایگزین تمامی انواع قند مجاز در خوراک روزانه خود بکنند و بدون نگرانی عسل را میل کنند. گردو نیز از دسته موادی است که می تواند در کنترل این بیماری تاثیر داشته باشد.

در واقع یکی از موثر ترین ترکیب هایی که افراد دیابتی می توانند از آن استفاده کنند و از آن لذت ببرند و به کمک آن قند مورد نیاز خود را نیز از راهی درست به دست بیاورند. مطالعات نشان می دهد که یکی از دلایلی که ترکیب عسل و گردو می تواند دیابت نوع 2 را کنترل کند یا حتی از آن جلوگیری کند، کاهش وزن است زیرا که اضافه وزن در افراد می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد یا در صورت مبتلا بودن به آن، تاثیرات منفی آن را بیشتر کند.

دیگر خواص گردو با عسل:

  1. بهبود عملکرد مغز؛
  2. کنترل عالی چربی خون؛
  3. سالم تر بودن در زمان پیری؛
  4. درمان زخم معده؛
  5. کاهش اصولی کلسترول خون؛
  6. پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان مثل سرطان روده؛
  7. درمان مناسب برای یبوست؛
  8. تاثیر مثبت در درمان کم خونی و آنمی؛
  9. تقویت سیستم ایمنی بدن؛
  10. درمان انواع کم خوابی و بی خوابی؛
  11. تقویت حافظه و کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر؛
  12. کاهش فشار خون بالا؛
  13. کاهش افسردگی و ADHD؛
  14. حفظ سلامت استخوان ها؛
  15. پیشگیری از ابتلا به سنگ صفرا؛

نتیجه گیری:

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را به طور کامل با تمامی خواص گردو با عسل آشنا کنیم و امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. گردو، دانه بزرگ خوراکی چروکیده از یک درخت بزرگ و تنومندی است که از دو نیمه تشکیل شده است؛ که در یک پوست سخت محصور در یک میوه سبز می باشد. مغز گردو، مغز خوراکی یک شفت بوده که درون یک پوست سخت پنهان شده است. منشا درخت گردو ایران است و به همین دلیل در کشورهای غربی با عنوان “Persian Walnut” شناخته می‌شود. این میوه، یکی از مغزهایی است که از فواید و خواص شگفت انگیزی برای سلامتی و پوست و مو بهره مند می باشد

با توجه به نوع مصرف این محصول در بازار و تفاوت مصرف کنندگان انواع مختلفی از آن در بازار عرضه میشود. مغز این محصول برای مصارف خشکبار و خانگی و حتی به صورت صنعتی برای کارخانه های تولید کیک و کلوچه، شیرینی پزی ها و … استفاده میشود. در نظر داشته باشید که قیمت آنها با توجه به درجه کیفیت آنها تعیین میشود. اگر شما هم می خواهید گردو با پوست و یا بدون پوست را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید؛ بهترین پیشنهاد به شما این است که در ابتدا محصولات سایت هفت مغز را بررسی کنید و سپس نسبت به خرید گردو تازه و اعلا اقدام کنید.

منبع : 7مغز ، تابناک ، ویکی پدیا

 

  • معین کاشانی