سئو و بهینه سازی سایت

نوین سئو متخصخص سئو و بهینه سازی وب سایت ها و دیجیتال مارکتینگ

سئو و بهینه سازی سایت

نوین سئو متخصخص سئو و بهینه سازی وب سایت ها و دیجیتال مارکتینگ

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تخمه ژاپنی یا جابانی چیست؟

تخمه ژاپنی یا جابانی نوعی آجیل و دانه خوراکی است که در میان وعده ها مصرف میشود. تخمه جابانی همان تخمه هندوانه نیست بلکه تخم نوعی هندوانه می باشد که قابل خوردن نیست و به هندوانه آجیلی معروف می باشد. این محصول را در شهر جابان دماوند پرورش می دهند باید بدانید که این نوع تخمه در یکی از روستاهای دماوند جابان (jâbân) که همسایه غربی سربندان بوده است، کشت می‌شود و در واقع نام اصلی آن تخمه ‌جابونی است.
 
تخمه ژاپنی یکی از انواع تخمه ها است. همانطور که می دانید تخمه محصولی است که دارای انواع بسیار گوناگونی است؛ که هر نوع از این محصول دارای اسامی مختلفی می باشد. یکی از لذیذ ترین و پرطرفدارترین انواع تخمه ها که مورد شناخت همه می باشد، تخمه ژاپنی است. این محصول در حقیقت حاصل از تخمه های درون هندوانه می باشد که تنها تخمه های آن مورد استفاده خوراکی قرار می گیرد. گفتنی است که این هندوانه معروف به هندوانه آجیلی است.
 
خرید و فروش تخمه ژاپنی اعلا
برای خرید تخمه ژاپنی روش های مختلفی در اختیار مشتریان قرار گرفته است. که همواره بهترین گزینه روشی است که  در آن تخمه ژاپنی به صورت مستقیم و بدون واسطه به دست خریدار می رسد. یکی از بهترین شیوه های سفارش این محصول خرید غیر حضوری تخمه ژاپنی است، که از طریق روش های مختلفی از طریق فروشگاه آجیل و خشکبار هفت مغز امکان پذیر است.
 
تخمه جابونی سرشار از انرژی است. کم خونی، بی اشتهایی ، سوء جذب و التهاب را برطرف می کند. تخمه ژاپنی سرشار از کلسیم است که برای جلوگیری از پوکی استخوان برای خانم های یائسه مفید است. تخمه ژاپنی (Japanese seeds) بصورت نمکی، گلپرو یا همراه آبلیمو مصرف میشود.
 
تخمه جابانی همان تخمه هندوانه است که در دماوند اولین بار کشت و تولید میشود. ولی الان در بسیاری از شهرها کشاورزان مشغول کاشت و برداشت تخمه ژاپنی می باشند. این تخمه دارای خاصیت های فراوانی است که برای همه ی افراد در سنین مختلف مفید می باشد.
 
تخمه ژاپنی یکی از تخمه های خوشمزه و پرطرفداری است که از تخمه هندوانه تهیه میشود. ژاپنی یکی از منابع سرشار از کلسیم است که می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند و یا آن را بهبود می بخشد. تخمه ژاپنی مانند سایر تخمه ها دارای مقدار قابل توجهی چربی است اما با وجود مقدار قابل توجهی که پروتئین دارد می تواند انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین کند. اگر می خواهید انرژی خود را در طول روز تامین کنید؛ می توانید برای خرید تخمه ژاپنی به سایت هفت مغز مراجعه کنید.
 
خرید آجیل مخلوط مشکل گشا
آجیل مشکل گشا که برخی معتقد هستند ریشه آن به آجیل شب یلدا بر می‌گردد، یک مخلوط آجیل شیرین می‌باشد که در بخش فروش آجیل فروشگاه هفت مغز و در قسمت آجیل مخلوط عرضه می‌شود. محتوای این آجیل شامل مغز پسته شور، مغز بادام درختی درشت شور، مغز فندق، نخودچی بی‌نمک، کشمش سبز و توت خشک می‌باشد. نام این آجیل مخلوط از این موضوع ناشی می‌شود که ایرانیان برای رفع مشکلات خود این آجیل را نذر می‌کردند. البته این سنت در گذشته رواج بیشتری داشت و امروزه کمتر از این آجیل استفاده می‌شود. قیمت آجیل مشکل گشا از قیمت آجیل‌های مخلوط دیگر پایین‌تر است، زیرا محتوای آن شامل کشمش سبز و نخودچی است که نسبت به سایر آجیل‌ها ارزان‌تر هستند. همانطور که از محتوای این آجیل برمی‌آید، این آجیل یک آجیل مخلوط شیرین است.
 
می‌دانید آجیل مخلوط شیرین در کدام یک از آیین‌های باستانی ایرانیان استفاده می‌شود؟ آجیل شب یلدا و آجیل چهارشنبه سوری و احتمالا به همین دلیل است که برخی اعتقاد دارند ریشه آجیل مشکل گشا به آجیل شب یلدا برمی‌گردد! در خرید و نگه‌داری آجیل به این موارد توجه کنید. آجیل را از فروشگاه‌های معتبری مانند آجیل فروشی هفت مغز تهیه کنید و از نگه‌داری آن برای مدت طولانی پرهیز نمایید؛ اگر هم مجبور به نگهداری آن برای مدتی بیشتر از ۲ تا ۳ هفته هستید بهتر است آن‌ها را در ظروف هوابند و در یخچال نگهداری نمایید.
 
کشمش یا انگور خشک شده چیست؟
کشمش، از خشک شدن انگورها در مقابل نور خورشید یا خشک کن تهیه میشود، به طور طبیعی شیرین هستند. از سوی دیگر دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از تخریب سلولی جلوگیری می کند. این خوراکی میوه رسیده و خشک انگور است؛ که با توجه به نوع انگور، از روش و شرایط خشک کردن و مواد افزودنی مجاز موجود در آن به نام های مختلفی در بازار وجود دارند. خرید انگور خشک شده، مانند دیگر خشکبارها در تمام سال امکان پذیر است و فیبر موجود در آنها از سرطان کولون و از رشد غیرمعمول سلول ها جلوگیری می کند. شما می توانید برای خرید کشمش پلویی، کشمش پلویی آفتابی، کشمش سبز و … به سایت آجیل و خشکبار هفت مغز مراجعه کنید.
 
برای دانستن اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 
انواع مختلف انگور خشک شده عبارتند از:
مویز
آفتابی
تیفی
زرد
سبز قلمی
خرید کشمش ارزان
 
کشمش زرد یا دودی:
تمامی مراحل تولید این محصول؛ مانند سبزقلمی است که در این روش از گاز گوگرد برای تهیه نوع دودی استفاده میشود. به این ترتیب که پودر گوگرد را درون سینی ریخته و آن را آتش می زنند.
 
کشمش تیغی:
برای تولید کشمش تیغی از مدل های مختلف انگور مانند سبزه مال، رزقی و … استفاده میشود. انگور تیغی خشک شده، همچون کشمش آفتابی در محلول تیزآب فرو می رود. تنها تفاوت آن با کشمش آفتابی این است که به جای پهن کردن در آفتاب آن را در سایه و روی بند خشک می کنند.
 
کشمش آفتابی:
برای تهیه این نوع محصول  از مدل پیکانی و رسمی استفاده میشود. برای این منظور انگور را پس از برداشت در محلول تیزآب فرو برده و سپس آن را در محل تمیز و در معرض تابش نور خورشید پهن می کنند.
 
کشمش مویز:
برای تهیه مویز بیشتر از رقم رزقی استفاده میشود. برای انجام این فرآیند انگور را پس از برداشت در محلی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی پهن می کنند و پس از خشک شدن آن را جمع آوری می کنند و در سبدهای بزرگ نگهداری می کنند.
 
 
 
تفاوت کشمش با مویز چیست؟
از میان انواع کشمش‌ ها فرق کشمش با مویز در نوع انگوری‌ ست که از آن تهیه می‌شوند. معمولا مویز، از انگورهای درشت قرمز، سیاه و شاهانی تهیه می‌شود و به همین دلیل دانه‌های درشت‌تر و سیاه ‌تری نسبت به آن دارد. با این وجود از نظر خواص کشمش و مویز با هم تفاوت چندانی ندارند.
 
با خواص کشمش برای مو، حافظه و لاغری آشنا شوید!
اکثر افراد خشک شده انگور  را به خاطر قند طبیعی و انرژی زا بودن آن مصرف می کنند. اما این میوه خشک شیرین خواص منحصر به فرد دیگری نیز دارد. یکی از مهم ترین خاصیت های آن بر تقویت فولیکول های موی سر است که باعث پیشگیری و درمان ریزش مو میشود.
 
از طرفی خاصیت های کشمش،  در تقویت حافظه به حدی است که متخصصان تغذیه آن را به عنوان یکی از بهترین خوراکی های بازدارنده از آلزایمر می شناسند. همچنین برخلاف تصوری که درمورد کالری بالای آن دارند، این ماده خوراکی معجزه ی لاغریست. زیرا از مقدار زیادی فیبر برخوردار است. که به هضم بهتر غذا کمک زیادی می کند. و به عنوان یک میان وعده ی طبیعی بهترین جایگزین برای قندهای ناسالم در رژیم غذایی است.
 
خواص کشمش و فواید درمانی آن برای سلامتی بدن:
اگر چه این میوه کوچک است، اما سرشار از مواد مغذی است. طبق تحقیقات انجام شده این محصول بخشی از گروه میوه محسوب میشوند. این میوه های خشک شده انرژی را افزایش می دهند و معمولا برای کوهنوردان، مسافران یک تونیک سالم محسوب میشود. این میوه مقوی، سرشار از فیبر، پروتئین، کربوهیدرات و … است. آنها همچنین دارای قند و کالری زیادی هستند، اما هنوز هم شاخص گلیسمی پایینی دارند. این میوه خشک شده، حاوی کلسترول صفر و غنی از مواد مغذی مختلف است که برای سلامتی بدن مفید است.
 
جدا از اینکه محبوبیت یک میان وعده بر اساس سلیقه و ذائقه افراد مشخص میشود. اما این دانه های نرم و شیرین خوراکی است که به علت داشتن پلی ‌فنل‌ها، انواع آنتی‌اکسیدان، فلاونوئیدها و انواع مواد مغذی نمیتوان به راحتی از آن دست کشید. در ادامه می خواهیم برخی از خواص کشمش را برای شما معرفی کنیم:
 
منبع : http://mivekhoshk.asrblog.ir/

  • معین کاشانی